2021-07-16 08:07Bloggpost

interRAI och Raisoft

En bild från interRAI intervjun med Brant E. Fries och Harriet Finne-Soveri. Hela intervjun på interRAI:s hemsida. https://interrai.orgEn bild från interRAI intervjun med Brant E. Fries och Harriet Finne-Soveri. Hela intervjun på interRAI:s hemsida. https://interrai.org

Vad är interRAI?

InterRAI är ett internationellt nätverk av kliniker och forskare som utvecklar standardiserade bedömningsinstrument och vårdplaneringsverktyg med tillhörande skalor för bedömning av funktionsförmåga, klassificering för vårdtyngd och kvalitetsindikatorer.  Varje bedömningsinstrument i interRAI-familjen är en produkt av noggrann forskning och testning. De olika instrumenten är anpassade för specifika målgrupper, men utgör ett enhetligt hälsoinformationssystem - en global standard.

Raisoft och interRAI

Raisofts produkter är baserade på instrument som stöder beslutsfattande. Produkterna har utvecklats av den internationella forskarorganisationen interRAI. Raisoft erbjuder ett omfattande urval av kvalificerade mätverktyg för hälsofrämjande.